PRŮZKUM A GRAFY II

2. Vyučovací hodina

Cíl: Žáci ověřují svůj odhad na základě sběru dat o zkoumaném jevu. Získané informace následně evidují do grafického zobrazení. Žáci čtou informace z tabulky.

Důkaz o učení: Tabulka s daty, graf

Pomůcky: kalkulačky, pracovní listy, flipy, fixy

PŘED HODINOU (během přestávky): Výzkumné šetření - sběr dat - viz. Průzkum a grafy I


I. Záznam do celotřídní tabulky

Do excelu nebo na tabuli učitel vytvoří tabulku s názvy činností a skupiny budou zapisovat počty, které zjistily. Žáci následně vyplní řádek celkem.

II. Čtení informací z tabulky - Učitel vyzve žáky, aby odpovídali na otázky např. : 

  • Kolik žáků bylo v 3. A? 
  • Kolik žáků celkem sportuje každý den? 
  • Kolik žáků z 5.B sportuje několikrát za měsíc? 
  • Kolik žáků se celkem zúčastnilo průzkumu? atd...

III. Tvorba kritérií

1. Seznámení dětí se situací:

Všichni jsme se seznámili s tím, jak grafy vypadají. Za chvíli budete sami grafy vytvářet z nasbíraných dat.

2. Zadání:

Jaká kritéria či jaké vlastnosti bychom měli brát v úvahu, abyste vytvořili kvalitní graf, kterému může většina (či každý) porozumět?

3. Učitel modeluje na příkladu... 

4. Děti pojmenují kvalitu na základě modelování učitelem.


IV. Vypracování grafů na flipové papíry.

NK
Všechna práva vyhrazena 2019
Vytvořeno službou Webnode
Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky