PRŮZKUM A GRAFY III

3. Vyučovací hodina

Cíl: Žáci interpretují získané informace, vyhodnocují získaná data, popíší výhody i nevýhody jednotlivých typů zobrazení

Důkaz o učení: diskuze, sebehodnocení

Pomůcky: kalkulačky, pracovní listy, flipy s vypracovanými grafy, fixy, lepítka

I. Vyvěšení vypracovaných plakátů po třídě.

II. Návrat ke kritériím a pojmenování BEZ modelování žáků, již na základě vlastní zkušenosti

Vyvozeno S DĚTMI(samy pojmenovávají kritéria):

  • MATEMATICKÁ SPRÁVNOST

  • vydefinováno slovo SROZUMITELNOST - PŘEHLEDNOST a ÚPRAVA

  • GRAFICKÉ ZPRACOVÁNÍ (barevnost)

  • VYSVĚTLIVKY legendy (o čem graf je)

III. Sebehodnocení skupiny - Úkol č. 4 z PL

Každá skupina si do své sebehodnotící tabulky zreflektuje svoji práci.

IV. Prezentace jednotlivých skupin. V průběhu zapnutá kritéria na dataprojektoru.

Skupina s oporou kritérií a sebehodnotící tabulky popisuje třídě práci na grafu.

Doporučení: Začněte tím, co se vám podle tabulky podařilo. Následně tím, co se vám nepodařilo. A proč?

Třída může reagovat a dávat podněty ke zlepšení pokud možno popisným jazykem(viz. Hodnocení)

V. Hodnocení grafů spolužáků - Úkol č. 5 z PL

Každý žák dostane tři lepítka, které může nalepit na graf skupiny, která podle něj úkol zpracovala NEJKVALITNĚJI. Každé skupině může dát každý žák pouze 1 bod.


VI. Případně je možné ještě přidat reflexi práce ve skupině:

Terčový sebehodnotící graf, kde budou všichni ve skupině vpisovat svá jména...

Terč vytvoří skupina na flipchart. Předlohu namaluje učitel na tabuli.

Čím blíže středu - tím lépe. Čtyři kvadranty :

I. Jak dnešnímu učivu rozumím?

II. Jak moc jsem se zapojil do práce?

III. Jak hodnotím výkon naší skupiny?

IV. Jak přínosné pro sebe vnímám dnešní téma?



NK
Všechna práva vyhrazena 2019
Vytvořeno službou Webnode
Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky